Alla inlägg under november 2010

Av Natalie Nilsson - 13 november 2010 19:36

Inte många gr jag lättar på mitt hjärta när jag vet att många kan läsa detta men ibland orkar man inte hålla allting inom sig.

Det största som tynger mig just denna tiden på året är då jag tänker tillbaka på alla andra jular som varit med min mamma o pappa...hur glada vi var...hur vi åkte till valbo o jag o niclas fick gå själva o kika runt medans mamma o pappa köpte julklappar till oss..eller när vi va ännu mindre fick stanna hos mormor o morfar för att sen se bilen full me julklappar...när vi blev äldre brukade jag o niclas gå o fråga ut dom om vad den ena skulle fåå o så lovade vi att inte säga vad den andre skulle få...Men vi sa alltid till varandra...dom kom ju naturligtvis på detta o blev sur heheh


SÅ såhär i juletid ere extra jobbigt för mig me alla minnen som poppar upp i huvvet...som tur har jag min älskade son o kille som finns till för mig men man vill ändå känna att man trots allt har en pappa som älskar en..


Sist jag hörde pappa säga dom orden då va han på fyllan..

Önskar han kunde öppna sig när han va nykter..Han låter så glad när man ringe o säger Hej gumman o redan då vill jag bara grina o säga varför gör du såhär mot mig.

Men jag e inte heller typen som öppnar mig...sist va väl jag oxå på fyllan då jag tog telefonen o skrek åt honom hur i helvette han kunde skita i sin son asså min bror...orden jag fick va RING NÄR DU ÄR NYKTER..

Ska han säga som varit full halva min uppväxt...hur många ggr har jag inte stått upp mot honom då han varit dum mot mamma.

Slängde till o me ut honom me mina bara armar i medora dåå grannarna trodde de va jag som kommit hem full o levt rövare o att de va pappa som slängt ut mig.DÅ var jag 14 år..

Sen nä mamma lämnade honom så satt han i kåken o grina..vem kom o tröstade honom jo jag o niclas...vi satt där o tyckte synd om honom o blev arg på mamma.

Som 13 åing hjälpte jag pappa hemma då han jobbade.jag tog brorsan till skolan o sen sjukanmälde jag mig o städade hemma så pappa blev glad.

Jag stod där i dörren när han kom o a pappa titta fint jag gjort till dig...

Men min pappa var alldeles för trött efter jobbet för att se hur fint hans dotter gjort..istället blev hanarg för att jag skitit i skolan...Inte kunde jag flytta till mamma för jag ville inte lämna niclas hos honom o jag ville inte lämna min pappa ensam.


Jag växte upp o skaffade en kille...en SVART kille..vlket pappa var emot.

Mamma o han blev ihop o livet va bra...DOm gick ifrån varann o han satt i sitt stora hus ensam me niclas o mig vid sin sida...DET blir bra pappa..tat lungt...GRINA inte pappa snälla.  Ja mamma är dum men sluta grina nu pappa...de fick man säga till han


Historien går vidare me att jag blir gravid när jag e 18.samtidigt som jag flyttat hemifrån o skaffat jobb,o går i skolan.pappa o mamma bor separata liv...pappa kan inte släppa mamma...dom tjafsar,,,jag har mina egna problem o allt jag tänker på e brorsan..hur han oxå mår dåligt.

Flyttar tillbaka till skutskär,får barn,pappa träffar ej rasheed föränn han e 4 månader gammal pga att min kille förbjöd det då dom haft ett rejält bråk. Jag va emmellan dom o pappa knuffade in mig i ett örn med magen när jag va i åttonde månaden.

Sen fick vi kontakt..Han hälpte till mkt...både me ekonomin o att passa rasheed.

HAde massa problem vid sidan om som gjorde att jag behövde mkt hjälp just då vilket jag fick av mamma,urban,pappa o min kompis Tessan.

Brian va i afrika o jag själv me ett barn på 1 år..

Jag kom närmare pappa o vi hade de skitkul ihop.han tog me mig på midsommarfirande o jag åt min första laxmacka.


Sen skaffa pappa ny flamma o jag o niclas blev väl inte riktigt med i bilden...niclas blev tvungen o flytta hem till mamma o urban för hos pappa var han inte inräknad...Dett är något vi inte fattar än idag.

Mamma försökte snacka me honom men inget gick in...vadåd om e ju vuxna nu...Tror du mamam skiter i oss för vi e vuxna eller...ne hon finns där hon.Hon säger att hon älskar oss o hon hälsar på..hon vill vi ska hälsa på henne...men de vill ju inte du.

Imorrn ere farsdag..En dag jag alltid skickar iväg ett sms o säger älskar dig pappa.

Inte iår...

I år får du sitta o tänka efter varför dina barn inte bryr sig om det...trött på att behöva fälla tårar för dig.

KAn du inte fatta att man saknar dig..

Fan e så arg inom mig över allt. Du blev utsläng till fosterhem tillsammans med din bror o din mamma o pappa sket i dig....du gör lika nu...satt inte du när du va liten o önskade att din pappa skulle ringa o fråga hur har du det...o säga att han älskar dig...SKulle inte de värma i ditt hjärta..Nu e de försent för din pappa e död.Du hälsade inte ens på honom på hans dödbädd..ere så du vill jag ska göra när du blir gammal???Ere så du vill jag ska minnas dig??


Fan asså





Av Natalie Nilsson - 10 november 2010 20:26

sitter o mumsar på en chokladboll som jag o rasheed har bakat idag..eller ja inte bara en utan massa bollar...mmmuuuuuuumsssssss

Sen idag har vi pulsat till dagis i snön sen kom mamma o vi pkte ner på stan.o sen till willys...skönt o träffa henne ibland..brukar inte bli så ofta.....


Sen sitter jag o planerar för lillkusens födelsedagtemat blir ju blixten mc queeno tårtbiten e  löst nu men nu sitter jag o funderar på muffins o lite annat som jag ska göra..älskar o baka :D


ska snart sätta mig vid tvn för de e väl nå skit på den å...

Killen stack till en kompis o ska kolla på fotboll...skönt att han kollar på de hos nån annan för jag hatar fotboll..


pöss

Av Natalie Nilsson - 8 november 2010 11:24

Ja då ska jag väl slänga iväg ett inlägg...kommer väl blogga om min vardag o mina bekymmer som vanligt :)...o allt som gör mig irreterad...min förra blogg la jag ner för jag skrev aldrig så jag ska försöka hålla livet i denna ett tag.


I helgen har jag jobbat lördag o söndag...inte så lätt o jobba när man mår illa hela tiden (inte gravid). doktorerna vet ju som vanligt inte vad som e felet så jag har helt enkelt funnit mig nu att jag kommer nog må så här.


Idag ska jag försöka städa iaf..killen drog iväg till AF o sonen kollar på barnkanalen.

Fösöker leta ideer till hans kalas som e den 4:december..då han blir 4 år :)

Tiden går så fort,,

Just nu e han inner i en trotsperiod som e skitjobbig men de hör väl till...hans pappa va ännu värre när han va liten har jag fått höra ..



Jag sitter även o väntar på att bemanningen ska ringa o tala om om jag får bli inskriven som vikarie inom vården eller inte...tydligen svårt de där me att bestämma sig..jag har kanon referenser från chefen.o jag sjukanmälde mig 1 enda dag i sommras men sånt räknas tydligen inte..

Ja som ni ser irreterar jag mig på saker o jag har ett skit dåligt tålamod.

Ja asså jag blir ju inte förbannad på allt o alla men sånna här saker blir jag lite lessen i ögat på faktiskt.



AJa skit samma...tillbaka till min sons birthday :)

Jag letar på internet om ideer på tårtor med  blixten MC queen..o de finns ju tusentals ideer men hur ska man kunna göra sånna snygga tårtor.

när rasheed va 1år då beställde jag en tårta med hans foto på.

när han fyllde två gjorde jag en bl´å marsipanårta med nallepuh figurer på som blev skitfin måste jag bara tilläga.

när han va tre år gjorde mamma en chokladtårta med lila strössen o Hans namn på..den va oxå så himla fin o super god.plus att temat då va heffaklumpen så därför vart de lila.

Nu i år fick han bestämma temat o de skulle då vara den här BLixten som han älskar..Men hur ska då jag göra tårtan...funderar även på att göra muffins med röd o gul glasyr men hur gör man de????

Jag älskar o baka men ibland tar min fantasi slut...funderar på o gå en kurs i dekoration men den kursen låg så lång bort så de la jag ner..

Så omd e finns nån där ute med lätta ideer o som skulle passa så skriv gärna en komentar :D


hej svejs nu ska jag städa

Av Natalie Nilsson - 7 november 2010 19:24

Ja då har jag skaffta blogg IGEN...ska försöka skriva i den oxå ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards